חמוסים הם חיות חברתיות

רבים שואלים על גידול חמוסים ביחד.
חמוסים הם חיות חברתיות והם אוהבים לבלות ביחד. כל מי שמגדל מספר חמוסים ביחד, מוצא אותם לא אחת מתכרבלים או משחקים ביחד. לעתים הם עשויים גם לריב, אך ככלל, זה חלק מהטבע שלהם, ולא צריך להלחיץ. באותם מקרים נדירים שבהם יש פגיעה חמורה באחד החמוסים, יש להפריד.
הכנסה של חמוס חדש לבית שיש בו כבר חמוסים אחרים דורשת הכנה. חשיפת החמוס החדש לחמוסים האחרים צריכה להיות מפוקחת ומבוקרת. אנו ממליצים על הפרדה חלקית (למשל, באמצעות כלוב), שמאפשרת לחמוסים להתרגל אלה אל אלה, תוך הפחתת הסיכון לפגיעה. לאחר כשבועיים, אפשר לתת לחמוסים "להפגש" ללא הפרדה, אך יש להשגיח שהדברים לא יוצאים משליטה. חשוב לציין שמריבות הן תופעה צפויה ורגילה אצל חמוסים, ובעיקר בהתחלה הן עלולות להיות מלוות בנשיכות, עד להתייצבות "הסדר החברתי" החדש. לעתים זה עלול להיות לא נעים לראות, אבל צריך להיות סובלני.

בתמונה כאן, אנו רואים 2 חמוסות בוגרות, לילי וקיושי, עם הגורים של לילי. קיושי הגיעה אלינו כגורה, כשלילי היתה כבת שנתיים וחצי. החיבור ביניהן היה לא קל, בין היתר, מפני שלילי היתה זמן קצר אחרי המלטה כשקיושי הגיעה. כפי שרואים כאן, עכשיו הן מסתדרות יפה ולילי מאפשרת לקיושי לגשת אל הגורים ללא הפגנת תוקפנות.